Povodně 2024 - spolehlivá služba klasické telefonie

Během kritického víkendu a pondělka 14. – 16. září, kdy povodně napáchaly nejvíce škod, se naši kolegové vyrovnávali s násobným telekomunikačním provozem. 24 hodin denně sledovali provoz celé infrastruktury, zejména v oblastech zasažených povodněmi (Moravskoslezský a Olomoucký kraj). Situaci jsme měli neustále pod kontrolou, přestože v sobotu systémy odbavily 14 000 hovorů jen na poruchovou linku provozovatele distribuční soustavy ČEZ Distribuce, za neděli již 19 000 a v pondělí více jak 30 000 hovorů prošlo přes tranzitní síť Telco Pro Services, a.s.

Klasická telefonie neboli „pevná“ telefonní síť, je komutační telefonní síť, do které jsou telefonní přístroje připojeny pomocí účastnického vedení (tzv. pevná linka). Telco Pro Services, a.s. poskytuje tuto službu již desítky let. Telefonní hovory dnes spojují nejmodernější, plně automatické redundantní telefonní ústředny, včetně vlastních tranzitních ústředen, zajišťujících propojení s dalšími operátory. Právě z důvodů, které nás bohužel v měsíci září potkaly, je samozřejmostí geografické rozmístění jednotlivých ústředen se zálohovaným napájením na mnoho hodin provozu. To nám také dovoluje provozovat jednu z nejspolehlivějších a nejbezpečnějších telekomunikačních sítí v republice. I proto jsme získali mandát k provozování systému speciálních hlasových služeb NCER, který vede k naplnění nařízení komise (EU) 2017/2196 (stanoví kodex sítě pro obranu a obnovu elektrizační soustavy). Telco Pro Services jako operátor elektronických komunikací v rámci Skupiny ČEZ byl odpovědný za realizaci a naplnění technického konceptu nejen pro Skupinu ČEZ, ale také s mandátem provozovatele přenosové soustavy ČEPS i pro ostatní subjekty energetiky. Telco Pro Services je tak významným a spolehlivým partnerem při poskytování kritických služeb v rámci celé energetiky ČR.